torsdag den 22. marts 2012

DR'1: Bag facaden, misbrugt i værtsfamilier


Jeg synes det er ufatteligt, at der for det første findes mennesker som dem vi hører om i dokumentaren, men også at nogle udvekslingorganisationer kan være ligeglade med deres udvekslingstudenter når først de har fået deres penge. Jeg er jo som i nok ved selv kommende udvekslingsstudent og skal rejse med den fantastiske organisation; Explorius. Jeg er rigtig glad for mit valg og efter programmet havde kørt i fjernsynet i tirsdags, er jeg sikker på, at alle andre, som skal rejse med explorius også er rigtig glade for deres valg af organisation. Hvis du er kommende udvekslingstudent eller har tænkt på at blive det næste år, måske næste år igen - så synes jeg at du skulle bruge tre kvarts tid på at se denne dokumentar. Som de selv nævner et par gange, er det vigtigt at vide hvad det er, man går ind til. STS og InterStudies er virkelig ikke pengene værd, rent ud sagt. Og det kan ikke engang gøre det. Nu er der blevet lavet to tv-programmer om STS har lavet lort i den, så der må jo være noget om det. Jeg synes det er gang på gang, man hører noget skidt om dem. Jeg kan selvfølgelig ikke bekræfte dem i, at det er sandt, for jeg har bestemt intet med STS at gøre og hverken har eller skal rejse med dem. Hvis du vil have et fedt år med masser af tryghed, kan jeg varmt anbefale explorius. De er intet mindre end fantastiske! I hvert fald; Tænk dig grundigt om, inden du vælger din organisation og få dem gennemtjekket inden du bestemmer dig for hvad du vil. Det er rigtig vigtigt, at du ved hvad det er, du går ind til. 
Dokumentaren kan ses her: Www.dr.dk/bagfacaden

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er imponerende du allerede nu kan konstatere at hvis man rejser med Explorius, så får man et fantastisk år. Thumbs up for din fantastiske evner, har ikke andet en respekt for det!
    Jeg ved ikke om du har hørt dette før, men man skal ikke tro på alt hvad man hører!
    Ligemeget hvilken organisation du rejser med kan der opstår problemer.. Dit år kommer heller ikke til at forløbe gnidningsfrit! Trust me..

    SvarSlet
  2. Jeg skal så hilse og sige, at Ekspolrius IKKE er bedre! De kontrakter de nævner i udsendelse, "tavsheds kontrakten," har flere eksplorius elever skrevet under på, og derudover kan du spørge tidligere eksplorius elever om deres ophold (under 4 øjne) da jeg personlingt kender ekspempler om manglende support/guide osv. fra ekspolrius' side når eleven var i sit udvekslingsland.

    Men hvis du stadig syntes, at eksplorius er en fantastisk organisation, og at du vil få er rosent rødt år, må jeg nok desværre fortælle dig, at du lever i en bobble!!!!!

    SvarSlet